You need the Flash player and the Quick Time plug-in. / ©2012 STORM ON

You can know the details about Qaannat Kattuffiat by the site of QajaqUSA. I got the chance to meet the members of Qaannat Kattuffiat directly in May, 2013. It was SUPER GUTS by QajaqJPN,. "Qajaq" is a part of life just for them.
Therefore, all the skills learned from such environment are great. Furthermore, they have profound history. It was an upper class farther than my activities. I honor their "Qajaq culture" again, and think I need more training.
And I wanna say most that is gratitude to the member of Qajaq Club which is the past of Qaannat Kattuffiat having revived Qajaq culture.
Thaaaaaanx! ;-)

とりあえずQaannat KattuffiatのことはQJサイトQajaqUSAのサイトでその詳細を知ることができますのでご参照ください。ここではSUPER GUTS(2013年5月)で感じたQaannat Kattuffiatの印象を少々述べさせていただきましょう。
やはりカヤックが生活の一部になっていて、しかもその歴史も代々積み重ねられてきた方々のスキルはどれをとっても圧倒的に違いすぎました。我々のは(少なくても自分のカヤッキングは)お遊び程度にしか見えませんでした。凹む? いやいや、凹むどころか、その偉大さに改めて敬意を払うとともに、もっともっと精進が必要だと思った次第です。まだまだ探求の余地があるということは、ある意味幸せなのかも知れません。
そして、「よくぞ一度途切れたQajaq文化を再興させてくれました」とQaannat Kattuffiatの前身であるQajaq Clubのメンバーにも厚く厚く御礼申し上げたいデス。
一方で、決して聖人君子ではないという部分もハッキリと目にしました。カヤックギアは一切持ってこない、「ロールはしないのよ」とか、ダークサイドの自分が「んじゃ何しに来たんだよ!」と怒鳴る一面もちらほら(笑)。イベント終了後の本当の最終日のこと(厳密には帰国する日の朝)は一生忘れないでしょう。まぁ、そこはきっと勝手な妄想というか思い込みから来たものなんでしょうね。別の見方をすれば、他のカヤッカーと何ら変わらない人たちなのかもしれません。またいつかお会いしたいものです。今度は、出来るならQajaq Clubを再興するときに色んなワザのレクチャーに奔走したお爺ちゃんたち(ベテランハンター)に会ってみたいです。
Qaannat Kattuffiatの未来に栄光あれっ!

"QajaqJPN" is a club which loves the Greenland style kayak in Japan. We were authorized as a Qaannat Kattuffiat official club in 2011. The above is a picture when Qaannat Kattuffiat visits Japan in May, 2013 and they discuss with QajaqJPN. This scene is impressed on our memory strongly. I founded this club and served as the President of the second generation. This club grows steadily and attracts attention from overseas. And, Of course, STORM ON will support QajaqJPN. Please check here, if you want to join us.

国内のみなさんには“今更”的な感じもしますが…(笑)。
QajaqJPN,は日本におけるグリーンランドスタイルカヤックを愛好するクラブです。同時に、Qaannat Kattuffiatのオフィシャルクラブとして狩猟文化であるQajaqの伝播・普及・存続を活動の目的としています。上の画像はQaannat Kattuffiatが初来日し、QJとディスカッションしたときの様子です。日本のG史上に残るシーンです。
僭越ながら二代目の代表を務めさせていただきました。初代は田中“天狼星”敏彦氏でした。彼が固めた基礎がなければQJがQaannat Kattuffiatのオフィシャルになりえなかったと言っても過言ではありません。そして三代目としてmuomuoさんこと魚住さんが就任(下記参照)。
メンバーは随時募集しており、グリーンランドスタイルに興味があれば誰でも入会できます。詳細は会則をお読みください。
STORM ONはQJの活動が未来永劫続くように、縁の下からバックアップできるような存在でありたいと思っています。


In QajaqJPN, "QJ original Tuiilk" sold in SUPER GUTS is resold. The standard is almost the same as BROOKS's one. However, it is easier to move QJ Tuilik than Brooks Tuilik. Flood is absolutely none although the belt with a troublesome cuff was eliminated. And there is a convenient pocket in an abdomen.

Price: 40000 yen
Size: Only L
Color: Only black


Of course, we can ship this to overseas. Please contact me, if you want this.

SUPER GUTSで販売したQJオリジナルチュイリックの再販です。
BROOKSと似ている規格ですが、動きやすさは段違いです。袖口の煩わしいベルクロはありません。それでいて浸水もなし。腹部に便利なポケットあり(四次元ポケットではありません)。浮力もバッチリ確保できます。
サイズはLのみですが、そもそもチュイリック自体がダブッと着るものなので女性でも全然問題ないでしょう。
価格は4万円です。BROOKSより1万円ほどお安くなっています。購入を希望される方はQJ北海道ブロックの三上さんまでメールしてみてください。flamsterline@jcom.home.ne.jp

ご注意
ツーリングに出るときは必ずPFDを着用してください。どんなにロールが上手くてもチュイリックだけで出艇しないようにしましょう。

ATLANTIC COASTAL KAYAKER

Eskimo Life

Mr. Uozumi was inaugurated as the third President of QJ in January, 2014. Unlike the second generation, he is an always self-possessed calm gentleman and will extend the Greenland style steadily. A presidential post is a kind of loneliness on my experience. It is based on the influence of "responsibility" and the "pressure" which always hang around. I do not want him to complete same errors. Therefore, I will back him up with Stormtroopers! Let's support him!

2014年よりmuomuoさんこと魚住さんがQajaqJPN,の総代表となりました。二代目と違って、常に冷静沈着な「大人の総代表」です(笑)。堅実に裾野を広げてくれるでしょう。やってみてたびたび感じたのですが、総代表はなかなか孤独な家業です。責任、プレッシャー等々、いつしか“趣味のカヤックを忘れてしまうんじゃないだろうか?”と思った瞬間もありました。そういう役職だと後が続きません。ぜひともみなさんの積極的なサポートをお願いします。もちろんSTORM ONも縁の下で頑張ります!

Hello, Stormtroopers!
I'm Uozumi became the third President of Qajaq JPN from this year. This club is founded 12th year ago, and Tenrousei(Tanaka-san) and Eiichi(Ito-san) served as the President.
Now, members are more than 80. I'm grateful to the great efforts of the members and officers and president. Because I enjoyed and excited with Qajaq all year round. I would like to spread the activities to explore the excitement of Greenland style kayaking in the future. Thanks!

STORM ON御愛読者の皆さま、こんにちは。このたび、Qajaq JPN,の代表となりましたmuomuoこと魚住と申します。このクラブは創設されて12年目を迎え、その間、天狼☆:田中さん、Eiichi:伊東さんが代表を務め、私で3代目となります。
メンバーは80名を超えるまでになりました。これまで、年中ワクワクしながら、カヤックに関わってこれたのも、このクラブあってこそと感じています。尽力いただいてきた代表、役員の方々、メンバー各位に感謝いたします。これからも引き続いて、ワクワクのグリーンランドスタイルカヤッキングを探求する活動を広めていきたいと思っています。